سایت رفع شبه شیعه واهلسنت
سایت رفع شبه شیعه واهلسنت
رفع شبه شیعه واهل سنت

ﺩﺭﻗﺮﺁﻥﺍﺯﺩﻭﺍﺝﻣﻮﻗﺖ)ﺻﯿﻐﻪ( ﻭﺟﻮﺩﻧﺪﺍﺭﺩ.ﮐﺴﺎﻧﯽﮐﻪﮔﻤﺎﻥﻣﯿﮑﻨﻨﺪﺩﺭ ﻗﺮﺁﻥﺍﺯﺩﻭﺍﺝﻣﻮﻗﺖﻭﺟﻮﺩﺩﺍﺭﺩﺑﻪﺟﻤﻠﻪ »ﻓَﻤَﺎﺍﺳْﺘَﻤْﺘَﻌْﺘُﻢْﺑِﻪِﻣِﻨْﻬُﻦَّﻓَﺂﺗُﻮﻫُﻦَّﺃُﺟُﻮﺭَﻫُﻦَّ ﻓَﺮِﻳﻀَﺔً«ﺍﺳﺘﻨﺎﺩﻣﯽﮐﻨﻨﺪﮐﻪﺟﻤﻠﻪﺍﯼﺍﺯﺁﯾﻪ 24ﺳﻮﺭﻩ ﻧﺴﺎﺀﺍﺳﺖ.ﺩﺭ ﺳﻮﺭﻩﻧﺴﺎﺀ ﺩﺭ ﺁﯾﻪ 23ﺍﻓﺮﺍﺩﯼﺭﺍﮐﻪﻧﻤﯿﺸﻮﺩﺑﺎﺁﻧﻬﺎﺍﺯﺩﻭﺍﺝﮐﺮﺩ ﯽﮑﯾﯽﮑﯾﻧﺎﻡﺑﺮﺩﻩﻭﺩﺭﺁﯾﻪ24ﺁﻧﺮﺍﺍﺩﺍﻣﻪ ﺩﺍﺩﻩ،ﻭﺩﺭﺍﺩﺍﻣﻪﺁﻥﭼﻨﯿﻦﮔﻔﺘﻪ:...»ﻭَﺃُﺣِﻞَّ ﻟَﻜُﻢْﻣَﺎﻭَﺭَﺍﺀَﺫَﻟِﻜُﻢْﺃَﻥْﺗَﺒْﺘَﻐُﻮﺍﺑِﺄَﻣْﻮَﺍﻟِﻜُﻢْ ﻣُﺤْﺼِﻨِﻴﻦَﻏَﻴْﺮَﻣُﺴَﺎﻓِﺤِﻴﻦَﻓَﻤَﺎﺍﺳْﺘَﻤْﺘَﻌْﺘُﻢْﺑِﻪِ ﻣِﻨْﻬُﻦَّﻓَﺂﺗُﻮﻫُﻦَّﺃُﺟُﻮﺭَﻫُﻦَّﻓَﺮِﻳﻀَﺔًﻭَﻟَﺎﺟُﻨَﺎﺡَ ﻋَﻠَﻴْﻜُﻢْﻓِﻴﻤَﺎﺗَﺮَﺍﺿَﻴْﺘُﻢْﺑِﻪِﻣِﻦْﺑَﻌْﺪِﺍﻟْﻔَﺮِﻳﻀَﺔِ ﺇِﻥَّ ﺍﻟﻠَّﻪَ ﻛَﺎﻥَ ﻋَﻠِﻴﻤًﺎ ﺣَﻜِﻴﻤًﺎ.« ﺍﯾﻦﺁﯾﻪﺍﺯﺍﺯﺩﻭﺍﺝﺻﺤﺒﺖﻣﯽﮐﻨﺪ.ﻧﻮﻉ ﺧﺎﺻﯽﺍﺯﺍﺯﺩﻭﺍﺝﺭﺍﻣﻄﺮﺡﻧﻤﯽﮐﻨﺪﻭﺯﻣﺎﻥ ﺩﺭﺁﻥﻧﯿﺴﺖ.ﮐﺴﺎﻧﯿﮑﻪﺍﯾﻦﺟﻤﻠﻪﺍﺯﺁﯾﻪﺭﺍ ﻣﺮﺑﻮﻁﺑﻪﺍﺯﺩﻭﺍﺝﻣﻮﻗﺖﻣﻴﺪﺍﻧﻨﺪﯽﮑﯾﺍﺯ ﺩﻻﯾﻠﯽﮐﻪﻣﻄﺮﺡﻣﯽﮐﻨﻨﺪﺍﯾﻨﺴﺖﮐﻪ »ﺍﺳﺘﻤﺘﺎﻉ«ﺑﻤﻌﻨﯽﻟﺬﺕﺑﺮﺩﻥﺍﺳﺖ،ﻭ ﺍﺯﺩﻭﺍﺝﻣﻮﻗﺖ)ﺻﯿﻐﻪ(ﻫﻢﺑﺮﺍﯼﻟﺬﺕﺑﺮﺩﻥ ﺍﺳﺖ.ﺍﯾﻦﺩﻟﯿﻞﺍﻟﺒﺘﻪﻏﻠﻂﺍﺳﺖ.ﻫﻢﺍﺯﺍﯾﻦ ﻧﻈﺮﮐﻪﺩﺭﺍﺯﺩﻭﺍﺝﺩﺍﺋﻢﻫﻢﻟﺬﺕﻫﺴﺖﻭ ﻫﻢﺍﺯﺍﯾﻦﻧﻈﺮﮐﻪ»ﺍﺳﺘﻤﺘﺎﻉ«ﺑﻤﻌﻨﯽ »ﻟﺬﺕ«ﻧﯿﺴﺖ.ﺩﺭﺯﺑﺎﻥﻋﺮﺑﯽﺩﻭﺗﺎﻭﺍﮊﻩﺑﻪ ﮏﯾﻣﻌﻨﯽ ﻭﺟﻮﺩ ﻧﺪﺍﺭﺩ.ﻫﺮ ﻭﺍﮊﻩ ﺍﯼ ﻣﻌﻨﯽ ﻭ ﮐﺎﺭﺑﺮﺩﺧﺎﺹﺧﻮﺩﺭﺍﺩﺍﺭﺩ.ﻭﺍﮊﻩﻫﺎﺋﯽﮐﻪ ﻣﻌﺎﻧﯽﺯﯾﺎﺩﯼﺩﺍﺭﻧﺪﻭﺩﺭﻣﻌﻨﯽﺩﻭﻡﺧﻮﺩ ﻣﻌﺎﻧﯽﻣﺸﺘﺮﮐﯽﺩﺍﺭﻧﺪﻧﯿﺰﺩﻗﯿﻘﺎًﺑﻪﮏﯾ ﻣﻌﻨﯽﻧﯿﺴﺘﻨﺪ،ﺑﻠﮑﻪﺑﺎﻫﻢﻓﺮﻕﻣﯽﮐﻨﻨﺪﻭ ﻓﺮﻕﺁﻧﻬﺎﺑﻪﻣﻌﻨﯽِﺍﺻﻠﯽِﻣﺼﺪﺭﺁﻧﻬﺎﺑﺮﻣﯽ ﮔﺮﺩﺩ.ﺩﺭﺯﺑﺎﻥﻋﺮﺑﯽﺑﺠﺎﯼﻭﺍﮊﻩﻫﺎﯼ ﻣﺘﺮﺍﺩﻑ ﻭﺍﮊﻩ ﻫﺎﯼ ﻫﻢ ﺧﺎﻧﻮﺍﺩﻩ ﻭﺟﻮﺩ ﺩﺍﺭﺩ. ﻭﺍﮊﻩ»ﻟﺬﺕ)ﻟﺬﺓ«(ﺑﻪﻣﻔﻬﻮﻣﯽﮐﻪﻣﺎﺁﻧﺮﺍ ﺑﻬﺘﺮﺩﺭﮎﻣﯽﮐﻨﯿﻢﺑﻤﻌﻨﯽ:ﮐﯿﻒﮐﺮﺩﻥ ﺍﺳﺖ.»ﺍﺳﺘﻤﺘﺎﻉ«ﺑﻤﻌﻨﯽ:ﺑﻬﺮﻩﻣﻨﺪﻭ ﺑﺮﺧﻮﺭﺩﺍﺭﺷﺪﻥﺍﺯﭼﯿﺰﯼﺍﺳﺖﮐﻪﺣﻖﻣﺎ ﻧﯿﺴﺖ.ﻣﺜﻼًﮐﺴﯽﻣﺎﺭﺍﻣﻬﻤﺎﻥﻣﯽﮐﻨﺪﻭ ﺑﻪ ﻣﺎﻏﺬﺍﻣﯿﺪﻫﺪ.ﻣﺎﺍﺯﻏﺬﺍﻭﻣﻬﻤﺎﻧﯽِﻭﯼ ﺑﺮﺧﻮﺭﺩﺍﺭﻭﺑﻬﺮﻩﻣﻨﺪﻣﯽﺷﻮﯾﻢﻭﺍﯾﻦﺣﻖ ﻣﺎﻧﯿﺴﺖ)ﯾﻌﻨﯽﻭﯼﻣﻠﺰﻡﺑﻪﭼﻨﯿﻦﮐﺎﺭﯼ ﻧﺒﻮﺩﻩ،ﭼﻨﯿﻦﮐﺎﺭﯼﻭﻇﯿﻔﻪﺍﻭﻧﺒﻮﺩﻩ،ﺍﺯ ﻃﺮﻑﻣﺎﭼﻨﯿﻦﺣﻘﯽﺑﻪﮔﺮﺩﻥﺍﻭﻧﺒﻮﺩﻩ ﺍﺳﺖ،ﻣﺎ ﭼﯿﺰﯼ ﺍﺯ ﺍﻭ ﻃﻠﺐ ﻧﺪﺍﺷﺘﻪ ﺍﯾﻢ.ﺑﺎ ﺍﯾﻦ ﺣﺎﻝﺍﺯﮐﺎﺭﻭﺩﺍﺭﺍﺋﯽﻭﯼﺑﺮﺧﻮﺭﺩﺍﺭﻭﺑﻬﺮﻩ ﻣﻨﺪﺷﺪﻩﺍﯾﻢ.ﺍﯾﻨﮕﻮﻧﻪﺑﺮﺧﻮﺭﺩﺍﺭﯾﻬﺎﻭﺑﻬﺮﻩ ﻣﻨﺪﯾﻬﺎ ﺍﺳﺘﻤﺘﺎﻉ ﻧﺎﻣﯿﺪﻩ ﻣﯿﺸﻮﺩ.( ﺩﻟﯿﻞﺩﯾﮕﺮﯼﮐﻪﮔﻔﺘﻪﻣﯿﺸﻮﺩﺍﯾﻦﺁﯾﻪ ﻣﺮﺑﻮﻁﺑﻪﺍﺯﺩﻭﺍﺝﺻﯿﻐﻪﺍﺳﺖﺍﯾﻨﺴﺖﮐﻪﺩﺭ ﺁﯾﻪﮔﻔﺘﻪﺷﺪﻩﺍﺟﺮﺁﻧﻬﺎ)ﯾﻌﻨﯽﺍﺟﺮﺯﻧﺎﻥ(ﺭﺍ ﺑﺪﻫﯿﺪﻭﺩﺭﺍﺯﺩﻭﺍﺝﺩﺍﺋﻢﺍﺟﺮﻭﺟﻮﺩﻧﺪﺍﺭﺩ. ﺍﯾﻦﺩﻟﯿﻞﻫﻢﺍﻟﺒﺘﻪﻏﻠﻂﺍﺳﺖ.ﺍَﺟـﺮﺩﺍﺩﻥ ﺩﺭ ﺁﯾﺎﺕﺩﯾﮕﺮﯼ ﻫﻢﻣﻄﺮﺡ ﺷﺪﻩﺍﺳﺖ.ﺍﺯ ﺟﻤﻠﻪ: ﺩﺭﺁﯾﻪ5ﺳﻮﺭﻩﻣﺎﺋﺪﻩﮐﻪﺍﺯﺍﺯﺩﻭﺍﺝﺑﺎﺯﻧﺎﻥ ﺍﻫﻞﮐﺘﺎﺏﺻﺤﺒﺖﻣﯽﮐﻨﺪـﻭﺩﺭﺁﯾﻪ10 ﺳﻮﺭﻩﻣﻤﺘﺤﻨﻪـﻭﺩﺭﺁﯾﻪ6ﺳﻮﺭﻩﻃﻼﻕ ﮐﻪ ﺍﺯﺯﻧﺎﻥﻃﻼﻕﮔﺮﻓﺘﻪﮐﻪﺑﭽﻪﺷﯿﺮﺧﻮﺍﺭ ﺩﺍﺭﻧﺪﻭﺑﭽﻪﺭﺍﺷﯿﺮﻣﯿﺪﻫﻨﺪﺻﺤﺒﺖﻣﯿﮑﻨﺪ. »ﺍﺟﺮ«ﺑﻤﻌﻨﯽ:»ﺩﺍﺩﻥﻣﺰﺩﯾﺎﭘﺎﺩﺍﺵﺑﻨﺎﺑﺮ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺩ ﻗﺒﻠﯽ«ﺍﺳﺖ. ﻭﻣﻌﻨﯽِﺟﻤﻠﻪ»ﻓَﻤَﺎﺍﺳْﺘَﻤْﺘَﻌْﺘُﻢْﺑِـﻪِﻣِﻨْﻬُﻦَّ ﻓَﺂﺗُﻮﻫُﻦَّﺃُﺟُﻮﺭَﻫُﻦَّﻓَﺮِﻳﻀَﺔً«ﭼﻨﯿﻦﺍﺳﺖ:ﻫﺮ ﮔﺎﻩﺍﺯﭼﯿﺰﯼﺍﺯﺁﻧﻬﺎ)ﯾﻌﻨﯽﺍﺯﮐﺎﺭﺯﻧﺎﻥﻧﻪ ﺧﻮﺩِﺁﻧﻬﺎ(ﮐﻪﺣﻖﺷﻤﺎﻧﯿﺴﺖ)ﯾﻌﻨﯽﺁﻧﻬﺎ ﻣﻠﺰﻡﺑﻪﺍﻧﺠﺎﻡﺁﻥﻧﯿﺴﺘﻨﺪ(ﺑﻬﺮﻩﻣﻨﺪﻭ ﺑﺮﺧﻮﺭﺩﺍﺭﺷﺪﯾﺪﭘﺎﺩﺍﺵﺁﻧﻬﺎﺭﺍﺑﻨﺎﺑﺮﻗﺮﺍﺭ ﻗﺒﻠﯽﺧﻮﺩﮐﻪﺗﻌﻬﺪﺷﻤﺎﺍﺳﺖﺑﭙﺮﺩﺍﺯﯾﺪ.ﻭ ﺑﺪﻧﺒﺎﻝﺁﻥﮔﻔﺘﻪ:»ﻭَﻟَﺎﺟُﻨَﺎﺡَﻋَﻠَﻴْﻜُﻢْﻓِﻴﻤَﺎ ﺗَﺮَﺍﺿَﻴْﺘُﻢْﺑِﻪِﻣِﻦْﺑَﻌْﺪِﺍﻟْﻔَﺮِﻳﻀَﺔِﺇِﻥَّﺍﻟﻠَّﻪَﻛَﺎﻥَ ﻋَﻠِﻴﻤًﺎﺣَﻜِﻴﻤًﺎ«ﯾﻌﻨﯽ:ﺍﮔﺮ ﭘﺲﺍﺯ ﺗﻌﻬﺪﯼ ﮐﻪ ﭘﺬﯾﺮﻓﺘﻪﺍﯾﺪﺑﻪﺍﺗﻔﺎﻕﻫﻢﭼﯿﺰﯼﺍﺯﺁﻥ ﻗﺮﺍﺭﺩﺍﺩﺭﺍﮐﻢﯾﺎﺯﯾﺎﺩﮐﻨﯿﺪﺍﺷﮑﺎﻟﯽﻧﺪﺍﺭﺩ. ﺧﺪﺍﻣﺴﺎﺋﻞﺷﻤﺎﺭﺍﻣﯿﺪﺍﻧﺪﻭﺑﺎﺣﮑﻤﺖﮐﺎﺭ ﻣﯿﮑﻨﺪ.« ﺧﻼﺻﻪﺍﯾﻨﮑﻪﺁﯾﻪﺍﺯﺍﺯﺩﻭﺍﺝﺻﺤﺒﺖﻣﯽﮐﻨﺪ )ﻭﭼﯿﺰﯼﻣﺒﻨﯽﺑﺮﺍﺯﺩﻭﺍﺝﻣﻮﻗﺖﺩﺭﺟﻤﻠﻪﻭ ﺩﺭﺁﯾﻪ ﻧﯿﺴﺖ(، ﻭ ﺑﻪ ﻣﺮﺩﺍﻥ ﻣﯽ ﮔﻮﯾﺪ ﺩﺭ ﻗﺒﺎﻝ ﺑﻬﺮﻩﻣﻨﺪﯾﻬﺎﻭﺑﺮﺧﻮﺭﺩﺍﺭﯾﻬﺎﯼﺧﻮﺩﺍﺯﺁﻥ ﺩﺳﺘﻪﺍﺯﮐﺎﺭﻫﺎﯼﺯﻧﺎﻥ،ﮐﻪﺯﻧﺎﻥﻓﺮﺍﺗﺮﺍﺯ ﻭﻇﯿﻔﻪﻭﻣﺴﺌﻮﻟﯿﺖﺯﻧﺪﮔﯽﺯﻧﺎﺷﻮﺋﯽﺧﻮﺩ ﺑﺮﺍﯼﻫﻤﺴﺮﺍﻥﺧﻮﺩﺍﻧﺠﺎﻡﻣﯿﺪﻫﻨﺪ،ﺑﻨﺎﺑﺮ ﻗﺮﺍﺭﺩﺍﺩﯼﮐﻪﺑﺎﻫﻢﻣﯽﺑﻨﺪﻧﺪ،ﺑﻪﻗﺮﺍﺭﻭ ﺗﻌﻬﺪﺧﻮﺩﻋﻤﻞﮐﻨﻨﺪﻭﭘﺎﺩﺍﺵﺯﻧﺎﻥﺭﺍ ﺑﺪﻫﻨﺪ.ﻭ ﭘﺎﺩﺍﺵﺩﺍﺩﻥ ﺑﻪ ﺯﻥﻣﻘﻮﻟﻪ ﺍﯼ ﺍﺳﺖ ﻣﯿﺎﻥﺩﻭﻧﻔﺮﯼﮐﻪﺑﺎﻫﻢﺍﺯﺩﻭﺍﺝﻣﯿﮑﻨﻨﺪ)ﮐﻪ ﻣﻬﺮﯾﻪﻧﺎﻣﯿﺪﻩﻣﯿﺸﻮﺩ(ﻭﮏﯾﺍﻟﺰﺍﻡﻣﺬﻫﺒﯽ ﻧﯿﺴﺖ

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






نوشته شده در تاريخ یک شنبه 2 مهر 1391برچسب:, توسط سیدمیناموسوی